Got guns?

F
Fishtopher
So now that the forum actually has a hunting section...Kind of an "whats in your arsenal" thread.

Anyone care to share thier firearms?

100 1228resz

Top to bottom:

Mosin Nagan replica

Springfield 1903 30-06

Winchester Model 94 30-30

Glenfield/Marlin 30-30

Springfield 1911 .45

Mossberg Model 500 12ga. As you can see, it's in "home defense" mode.

Ya, some are not used to hunt, but most of 'em are. Left out the .22 rifles and the "jammer" handguns:lol:.
 
H
halibuthitman
I will give you $400 for that glenfield model 30!
 
H
halibuthitman
and you can keep the scope!
 
O
Outdoor_Myers
some nice guns I don't have any atm but I'm really looking towards the remington 11-87 shurshot camo cantilever, sportsman supermag waterfowl and turkey mag. 700 spring 30-06, and a win .308, not sure about a sidearm. thats my wishlist lol oh and a AR-25 they add up to about 6k lol
 
M
Mike123
No pics, but I have a
-Remington 700 .308
-Mossburg 835 12.ga. 3 1/2in. camo'd
-Ruger 10/22 with Bushnell scope
-A SWEET old octagon barrel Remington Model 12-B .22 short cal. It's a pump that holds 15 rounds.. and it's the most accurate gun I've ever shot in my life. Just old iron sights that don't move but are DEAD on. Probably the coolest gun I own.
-FEG Hungarian police pistol.. .380 cal. All aluminum one piece frame.. real light.
-Police issue .357mag.
 
F
Fishtopher
halibuthitman said:
I will give you $400 for that glenfield model 30!

Grandpas gun that was handed down to me...priceless. IDK why he had that crappy scope on it:lol:. I havent fired it since I got it.
 
C
chris61182
While not quite hunting guns, I have a couple of pistols a CZ-52 and a Kel-Tec PF-9
 
Last edited:
H
halibuthitman
Fishtopher said:
Grandpas gun that was handed down to me...priceless. IDK why he had that crappy scope on it:lol:. I havent fired it since I got it.
i completely understand, you should fire it,its one of the few lever guns I like, awsome for a teenager to learn with. I had one ( it had the shorter smaller magazine barrel) but it was lost to a jeep fire some time ago.. :(
 
L
lizardman
No guns for me... I lost them in a tragic boating accident on the Sandaclackolumbia River in the north western part of South eastern Oregon...;)

Dave
 
C
chris61182
lizardman said:
No guns for me... I lost them in a tragic boating accident on the Sandaclackolumbia River in the north western part of South eastern Oregon...;)

Dave

Bummer! I think it was near there that I lost all my long guns too.
 
M
metalmania
Here are a few of my babies:lol:

The top is a Rem. 700 in 30-06 for when i'm out hunting clearcuts and stuff like that. Then I got a win. 30-30 for walking old logging roads. Next is my trusty 870 that I do most of my bird hunting with, then a mossy 500 loaded with 8 rounds of 00 get some for any would be thieves. Next is a knock-off AK just incase zombies ever take over the town. The there's my cw9 for concealed carry and a berreta 92fs for when I open carry during hunting season.

Guns001
 
O
Outdoor_Myers
metalmania said:
Here are a few of my babies:lol:

The top is a Rem. 700 in 30-06 for when i'm out hunting clearcuts and stuff like that. Then I got a win. 30-30 for walking old logging roads. Next is my trusty 870 that I do most of my bird hunting with, then a mossy 500 loaded with 8 rounds of 00 get some for any would be thieves. Next is a knock-off AK just incase zombies ever take over the town. The there's my cw9 for concealed carry and a berreta 92fs for when I open carry during hunting season.

Guns001

that rem 700 30-06 is the one i been looking at in their magazine.
 
M
metalmania
It's a great rifle and shoots really well with 150gr hornady customs. Plus the synthetic stock takes a bit off the price tag:D.
 
O
Outdoor_Myers
metalmania said:
It's a great rifle and shoots really well with 150gr hornady customs. Plus the synthetic stock takes a bit off the price tag:D.

can you add on their supercell recoil pad? to the 700?
 
M
metalmania
Outdoor_Myers said:
can you add on their supercell recoil pad? to the 700?

I think those are just for certain shotguns but i'm not positive. Unless your really recoil sensitive the stock recoil pad feels fine.
 
M
Markcanby
Sorry guys its to cold for me to go out to the safe in the garage.
But there is a
Parker-Hale 30-06 ackley Imp
Break Open 223
Nova Pump (boat paddle)
Stoeger OU 20ga
Savage 17 Mach2
Sears 22L(marlin)
oh an the 1884 Springfield Trapdoor
 
A
adambomb
I hunt birds with a NEF 12ga single shot, and this is what I carry. The pistol lacked grip on the slide for emergency one had chambering, so I had my brother machine out two areas on either side and then lay in tactical grip tape. It functions really well. I have fired 2200 rounds with this pistol and have yet to have a jam.
 
F
FishKiller23
I am not gonna take pics but I have the following.


30-06 Remington 742 woodsmaster semi auto
30-06 Remington 710
.444 Marlin lever action!
30-30 Marlin model 336(Got it when I was 12 has taken many deer)
.45 Ruger Black Hawk
9mm S&W

and a bunch of .22's.

My dad use to own a gun smithing business so for years we had guns come and go.
 
Last edited:
G
Growbug
Heres a few from the gun room

Luger P08 1916
Th DSCF0020

1897 Winchester 12Gu (born 1905)
Th win97 resize

Ma Babies... 1858 Remingtons converted to cartridge in 45Colt
Th braceoremmies resize resize

Original 1873 Winchester (born 1895) 44-40 BP with British (Victoria) Proof Marks
Th win73 resize

L1A1 FAL
Th imbelfal resize

Serious Home Defense... yeah right... still not completed
Th BrenMkIIpic10a

There are a few dozen more.. these are some of the highlights
 
C
chris61182
Growbug said:
L1A1 FAL
Th imbelfal resize

Serious Home Defense... yeah right... still not completed
Th BrenMkIIpic10a

There are a few dozen more.. these are some of the highlights

I love the FAL and Bren, it's just shame they cost so much to feed!
 
Top Bottom